Barkley, Shut Up and Jam: Gaiden

A mitikus 90’-es évek elején volt egy játék: a Charles Barkley, NBA all-star kosaras nevével védjegyzett 1993-as Barkley, Shut Up and Jam, amely a történelembe úgy került be, mint a kosárlabda digitalizált esszenciája. Azóta eltelt tizenöt év, és a silánynál-silányabb „kosaras” játékok lassanként eltörölték Barkley digitális tanításainak emlékét. Tizenöt év után azonban megszületett a legendás játék utódja, a Barkley, Shut Up and Jam: Gaiden.* Charles Barkley visszatért, hogy ismét megmutassa nekünk: a kosárlabda nem csupán egy sport, hanem az univerzumot mozgató erő.

backley.png

2041. A Világ legnagyobb kosarasait könyörtelenül lemészárolták, egy éjszaka lefolyása alatt. A kosárlabdát betiltották. A később “B-Ballnacht”ként is emlegetett mészárlás oka: A CHAOS DUNK, a zsákolás legerősebb formája, ami puszta létével fenyegeti a káosz és rend között fennálló kényes egyensúlyt. A kosaras-tisztogatást túlélők egyike Charles Barkley, az egyetlen ember, aki képes a “Verboten Jam”-et használni…

12 évvel később, 2053. a poszt-kiberpokaliptikus Neo New Yorkban, Manhattan szigetén 15 Millióan pusztulnak el, egy CHAOS DUNK során. A kosaras-elhárító minisztérium, élén az ex-kosaras Michael Jordannel Barkley-t gyanúsítja, aki arra kényszerül, hogy poszt-kiberpokaliptikus alvilágba meneküljön. Megesküdve, hogy tisztára mossa a nevét és feltárja a CHAOS DUNK és rettegett terrorista szervezet,aB.L.O.O.D.M.O.S.E.S. közötti összefüggést, Barkley és társai szembe kell nézzenek a múltjának démonaival és a poszt-kiberpokaliptikus világ veszélyeivel. Egy történet Zauberekről, kosárlabdákról, és vezekelésről: Charles Barkley története.

Az első dolog, amit erről a játékról meg kell jegyezni, hogy ez egy KOSÁRLABDA RPG: egy fergeteges humorú, rendkívül poénos és élvezetes harcrendszerrel ellátott, kidolgozott RPG, ahol a sztori történetesen kosárlabda körül forog, ex-kosárlabdasztár a főhős és kábé mindenben megjelenik a kosárlabda. Az egyértelműen viccnek szánt premisszából, miszerint Charles Barkleytól, a korábbi NBA allstar kosaras/két lábon járó tömegpusztító fegyvertől, Hoopz nevű 12 éves fiától és Lebron James Baltheos nevű “zaubermancer”, 1/8 fekete ükunokájától függ a világ sorsa, hihetetlenül jó játék sikerült. Viccnek készült, de (vagy épp ezért) ugyanolyan véresen komolyan veszi magát, mint bármilyen másik RPG, és ettől még nagyobbat üt. A humor jó része abból fakad, amint drámaian előadják a lehető legmeredekebb dolgokat, és mindenütt tetten érhető ez a kettősség: az ellenfeleinkben (kosaras zombik, NBA bírók szellemei, mutáns labdajátékosok etc.) a hőseink felszerelésben (example: BLING) támadásaiban (Zauberek, verboten jam-ek) és még a mentésnél is (a Pump-szövegek eszméletlen durvák). Persze a legtöbb humor Barkley karakteréből fakad, a kontraszt a kemény fekete kosaras-szövege és a klisé JRPG-pillanatok között sokszor metszően éles, kifigurázva ezzel a műfajt; néhányszor viszont átcsúszik sztereotip JRPG-karakterbe… mondanom se kell, az ilyen pillanatok a legdurvábbak a játékban.

barkley1.png

A harcrendszer ( B.A.B.B.Y.) a játék kiemelkedő pontja. Az ellenfeleket earthbound-stílusban cserkészhetjük be a térképen, akár hátulról meglepve őket, előnyt szerezve ezzel a csatában. A körökre osztott csaták a régi SNES-es RPGkre emlékeztetnek, de a harcrendszerbe némi interaktivitás is került: Barkley támadásai közül pl. a különböző kosaras mozdulatoknál mint a szabad dobás, vagy passz a sebzés mértéke függ attól mennyire jól tudunk időzíteni, Baltheosnál időzítés helyett az számít hányszor nyomjuk meg a támadás gombját, etc. A poénos harcrendszernek és az ötletes kosárlabda-témájú ellenfeleknek hála a csaták sosem lesznek unalmasak, az első béna ellenféltől kezdve a legmeredekebb boss-ig. Itt kell még kiemelnem a zseniális zenét; mind ami a csaták alatt szóló dallamok (Pl: Sweet Georgia Brown) , mind a hangulatteremtő háttérzene (Pl: Islam is the Party religion9) rendkívül jól sikerült.

barkley3.png

A BSU&J:G poszt-kiberpokaliptikus világa lenyűgözően szürreális, olyan helyszínekkel, mint a kosárlabda-katakombák vagy Cesspool X, a furry-falu a csatornákban, vagy a kosárlabda dimenzió; olyan ellenfelekkel, mint Michael Jordan vagy a Ghost Dad… a végtelenségig sorolhatnám. Egyszerűen túl durva ahhoz, hogy komoly legyen, de ugyanakkor annyira kidolgozott és koherens, hogy játék közben az ember hajlamos teljesen elmerülni benne. Ennek a kettősségnek tudható be, hogy kissé skizofrén érzés fogott el játék közben: egyszerre élveztem a játékmenetet és szórakoztam a JRPG/kosárlabda keverék abszurditásán. (És ez azelőtt volt, mielőtt végigjátszottam volna Al Bhedben, vagy Victorian steampunk módban.)

Tl; Dr; Mindenkinek ajánlom ezt a humoros és kidolgozott játékot, függetlenül attól, hogy kosárlabda-rajongó vagy sem.

A játék letölthető a Tales of Game’s oldaláról.

sig.png
Advertisements

5 hozzászólás

  1. A Moondragon Amnéziájának kétszázötvenedik végigjátszása óta egyetlen RPG-makeres gémet nem toltam végig… Eme leírás alapján (Na meg persze a folyamatos unszolásod hatására, lol) sok-sok év után először kedvet kaptam egy ilyen stílusú játékhoz. XD~

  2. Ez Game Makerrel készült, többekközött a harcrendszernél látszik igazán, mennyivel jobb az RPGmakernél. Az amnéziát végigvittem egyszer, de szerintem elég tré volt. Na menjél játszani, R

Ide követheted el a hozzászólásaid.

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s